neděle 20. prosince 2015

Můj první bezlepkový štrůdl

Čekala jsem návštěvu s HIT (histaminovou intolerancí), tak jsem přemýšlela, co vyrobit, abych na to měla suroviny doma (bezlepkovou mouku mívám).
Inspirovala jsem se u histaminové kašulky a štrůdlík se povedl.



Suroviny:

1 vanička tučného tvarohu
bezlepková mouka - já použila Jizerku a pohankovou - doporučuji tak půl na půl
vejce
loupaná slunečnicová semínka a kukuřičná strouhanka nebo mleté ořechy (na šťávu z vypékajících se jablíček, aby se vsákla)
oloupané a na kousky nakrájené jablko
cukr na oslazení jablíček
reveň (použila jsem mraženou)


Postup:

Tvaroh s moukou rukou dobře vyhníst. Myslela jsem si, že se to nespojí, tak jsem přidala ještě jeden tvaroh, ale nakonec jsem dosypala ještě tolik mouky, že jsem měla těsta dvojnásobek, takže opravdu zkuste hníst jen v tomto poměru, nebojte se.

Těsto se docela dobře rozvalovalo, ale bezlepkové se často trhá, tak jsem raději vyvalovala na pečícím papíru a vyválela silnější, aby se pak netrhalo.

Klasicky jsem na vyválený plát dala semínka, ovoce, cukr a nohavici uzavřela, potřela vejcem, přenesla na plech a pekla do zlatova.

Z dvojnásobného množství jsem udělala asi 3 menší nohavice. Všechny se povedly, jen ten okraj byl sušší, jak jsem měla silnější těsto a bála se, aby se to netrhalo. Šlo to i dobře krájet a transportovat ;-)







Žádné komentáře:

Okomentovat