neděle 20. prosince 2015

Měchuřiny se švetkami (jinak také měchurky)

Stále hledám ten oblíbený babiččin recept na tvarohové měchurky, které babička dělávala a byly její specialitou. Zatím jsem nikde ten pravý recept na ně nenašla, ale našla jsem tento, který se mi zdál podobný a švestky jsem zrovna také měla na mrazáku, tak jsem zkusila a všem chutnalo. Dalo by se tomu taky říct plněné koláče nebo buchty s drobenkou. 

Je to z kynutého těsta, které jsem nechala vypracovat opět v automatické pekárně.




Suroviny:

250 ml mléka
1 špetka soli
3 PL cukru
1 vejce
150 g másla nebo Hery
250 g  polohrubé mouky
250 g hladké mouky (já dala celozrnnou špaldovou)
20 g (1/2 kostky) čerstvého droždí nebo sušené na 500 g mouky

švestky (čerstvé nebo mražené)

Drobenka:
150 g polohrubé mouky
100 g másla
150 g cukru (krystal nebo krupice)

+ 1 vejce na obalení


Postup:

Suroviny v uvedeném pořadí jsem nandala do automaticé pekárny a zvolila program kynutí. Po vykynutí bylo těsto nádherně propracované, vláčné a dobře se s ním pracovalo.
Z hotového těsta odebírám prsty namočenými ve slunečnicovém oleji, do každého zabalím vypeckovanou švestku a utvořím takovou buchtičku (nebo jako když se dělají ovocné knedlíky). V místě spoje namočit do rozšlehaného vajíčka a obalit v drobence.
Takovéto měchurky dáváme na pečící papír na plech a pečeme do zlatova (bylo to něco okolo 50 minut na cca 180 °C v elektrické troubě na obě spirály).







Žádné komentáře:

Okomentovat