neděle 30. dubna 2017

Jarní bezlepková kopřivová nádivka

Moje první barevná jarní kopřivová nádivka bez veky, bez mléka, s mandlemi a uzeným masem. Také se tomu říká "hlavička" - to tedy nevím dosud proč, ale asi jde jen o zvyk, ačkoliv dříve jsem si vždy pod názvem "nádivka" představila jen tu do kuřete. Ono je to teda podobný, ale tato se peče jako samostatné jídlo a dá se jíst i za studena. 
Závěrečné hlášení: dopadlo to bezproblémově a návštěvě také chutnalo:-)


bezlepková hlavička s kopřivami

jarní nádivka s kopřivami
jarní nádivka před pečením

Suroviny (pro množství na plech - cca 8 porcí):

  • 15 vajec - 5 celých do směsi, 10 rozdělených na žloutky a bílky pro vyšlehání do sněhu
  • uzené maso na kostky nakrájené - množství podle chuti, já dala asi tak 2 hrsi
  • mladé kopřivy nebo kopřivové listy, omyté, spařené, nakrájené - na toto množství bylo čerstvých před spařením asi tak 5l hrnec
  • jarní cibulka  
  • čerstvý libeček nasekaný
  • pro barvičku mrkvičku nakrájenou na kolečka - 2 velké 
  • oloupané, spařené a na hrubo nasekané mandle - asi tak 1/2 - 1 hrnek
  • sůl, trocha pepře
  • na vymazání plechu pro tuto bezlepkovou variantu jsem použila máslo a hrachovou mouku

Postup:

Uzené krátce povaříme (z vývaru pak můžeme připravit polévku) a necháme vychladnout.
Mladé kopřipy nebo kopřivové listy bez stonků (pokud již kopřivy nejsou malinkaté) propláchneme studenou vodou, spaříme a nakrájíme.
Nakrájíme vychladlé uzené třeba na kostky a dáme do větší mísy. (Dá se nahradit i slaninou či šunkou.) 
Přidáme ostatní nakrájené suroviny: jarní cibulku, libeček, může být i pažitka, petržel - zkrátka, co máte. Dále jsem pro barvu přidala na kolečka nakrájenou mrkev a pro lepší chuť spařené, oloupané a na hrubo nasekané mandle. Asi tak hrnek. 
Pak jsem přidala asi 5 vajec celých rovnou do směsi. 
Ostatní vejce jsem rozdělila na žloutky a bílky. Žloutky jsem přidala rovnou do směsi a z bílků ušlehala tuhý sníh. Sníh se pak již jen lehce vmíchá.
Podle libosti a slanosti uzeniny dosolit, přidat pepř, kdo má rád. 
Vylít na vymazaný plech a vložit do předehřáté trouby. 
Pekla jsem na 170°C cca 40 min. obě spirály / do odlepení od krajů a do zlatova. 


Servírování:

S vařenými brambory, pažitkou, oblohou z rajčat a kdo má rád, tak třeba s majonézou nebo poctivým bílým jogurtem.
Je to dobré i jen tak studené (třeba s sebou jako obídek na výlet ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat