neděle 18. prosince 2016

Zázvorové sušenky á la Ikea

Jedna z variant na oblíbené perníčky Ikea. Receptů jsem viděla několik, tenhle mi přišel jednodušší, méně náročný, tak jsem napoprvé zkusila tento. Úspěch perníčky sklidily, ačkoliv bych podobnost s Ikea perníčky příliš nehledala.

zázvorové sušenky - perníčky á la Ikea
zázvorové perníčky á la Ikea

Suroviny:

150 g másla povoleného (já ráda používám i Heru)
200 g cukru (možno 125 g bílého krupicového + 75 g třtinového)
1 PL mleté skořice
1 PL mletého sušeného zázvoru
1/2 PL mletého hřebíčku
1/4 ČL mletého kardamomu (u nás není jen tak k sehnání, tak jsem zkrátka vynechala :-)
1/4 ČL mletého nového koření
1/2 ČL soli
1/2 PL sody
1 vejce
kůra z poloviny bio citronu na jemno nastrouhaná 
150 ml smetany ke šlehání
150 ml zlatého sirupu (nahrazovala jsem medem a javorovým sirupem)
550 g hladké mouky

Postup:

V uvedeném pořadí jsem navrstvila do nádoby automatické pekárny a nechala vypracovat hladké těsto. 
Hotové těsto jsem přendala na talířek, zakryla fresh fólií a dala vychladit. Ve fólii pak i na moukou podsypaném vále vyvaluji - je to skvělý tip, aby se těsto nelepilo.
Důležité pro správný výsledek je i to, že se vyvaluje hodně do tenka.
Vykrajujeme perníčky, které přendaváme na pečící papír na plech, pro ozdobu poklademe plátky mandliček, nechceme-li je zdobit po upečení polevou, a pečeme v troubě na obě spirály na 180 °C cca 15 minut.




Žádné komentáře:

Okomentovat