neděle 18. prosince 2016

Chai Latté

Díky kamarádce, která si myslela, jestli moje variace na alžírskou kávu není právě tato dobrota, jsem objevila tuhle zimní lahodu!


Chai Latté

Suroviny:

  • mléko na cappuccino (nebo jiné vhodné k napěnění a podle toho, čím budete napěňovat - já použila polotučné krabicové) *
  • kvalitní silný a výrazný černý čaj (doporučuje se třeba Assam, já mám ráda i English)
  • 1 ČL medu
koření:
  • špetka sušeného mletého zázvoru
  • špetka mleté skořice
  • 2 hřebíčky
  • 2 kuličky černého pepře
  • 1 kulička nového koření
  • špetka anýzu
  • špetka mletého muškátového oříšku
  • špetka sušené drcené pomerančové kúry 
  • špetka kmínu

Postup přípravy:

Připravíme silný černý čaj, svaříme chvíli s kořením a medem, scedíme do konvičky.
Mezitím našleháme mléko a přelijeme do skleněného hrnku. Necháme chvíli usadit / oddělit horké mléko od pěny. 
Do našlehaného mléka vlijeme přes lžíci připravený čaj.
Mléčnou pěnu ozdobíme špetkou mleté skořice a plátky mandlí a slámkou.
Je to neskutečná lahoda! 

Chai Latté zdobené skořicí a mandlemi
Tip:

* Už několikrát jsem vyzkoušela, že k napěňování se nehodí domácí kravské mléko bez úpravy. Nevím zatím, čím to - možnost napěňování by měl způsobovat obsah mléčné bílkoviny, které mohou být v různých poměrech a je tam více druhů, ale je mi divné, že k napěňování mléka je domácí kvalitní mléko "horší".

Žádné komentáře:

Okomentovat