pátek 27. listopadu 2015

Semínkový celozrnný chléb s medem

Lehce nasládlý semínkový chléb z celozrnné mouky pšeničné a celozrnné mouky žitné. Dala jsem stupeň vypečení 3 - tj. nejtmavší kůrku. Vyndala jsem sice až asi hodinu po upečení, byl ještě teplý a nezapařil se, takže byl krásně křupavý na povrchu, což mám ráda.
Pekla jsem v automatické pekárně (Moulinex).


celozrnný domácí chléb z automatické pekárny
celozrnný domácí chléb se semínky pečený v automatické pekárně

Suroviny na 750g chléb:

300 ml vlažné vody
2 PL slunečnicového oleje
2 PL medu (méně plné, možná by stačilo i méně, chcete-li méně sladký)
1,5 KL soli
240 g celozrnné žitné mouky
240 g celozrnné pšeničné mouky
2 KL sušeného droždí
2 PL slunečnicových semínek loupaných
100 g jiných semínek (podle původního receptu lněná 75 g a mák 15 g, ale neměla jsem, tak jsem dala světlý a černý sezam a chia semínka v poměru od oka)

Postup:

V uvedeném pořadí jsem navrstvila do automatické pekárny. Semínka se měla přidávat až po prvním pípnutí, ale já dávala odložený start (večer, aby chléb byl hotový ráno), tak jsem nasypala vše rovnou.
Program: celozrnný chléb (doba pro 750g chléb vypečení 3 ... 3 hodiny 37 min.)
Váha chleba: 750 g
Stupeň propečení: dle libosti, já dala 3 - největší propečení

celozrnný pšenično-žitný chléb se semínky
celozrnný pšenično-žitný chléb se semínky
Ráno k snídani jsem si hned dala, jen s kakaem a máslem - tím, že byl trošku sladší, úplně stačilo a byla to dobrota.

Žádné komentáře:

Okomentovat