neděle 8. listopadu 2015

Dýňová polévka z dýně hokkaido - aneb houkajda ... jak by řekly mé milé přítelkyně :-)

Dnes jsem vyrobila mou první dýňovou hokkaido polévku alias "houkajdu". A musím říct, že je opravdu rychlá a výborná.
Houkajda aneb výtečná dýňová polévka z dýně hokkaido
Dýňovka z neloupané hokkaido dýně, zdobená 
na sucho opraženými 
dýňovými semínky, smetanou a dýňovým olejem.


Časová náročnost:

cca 30 minut (ačkoliv tyto údaje moc ráda nemám, u tohoto to opravdu platí i u méně zkušené kuchařky, když se moc nebudete mordovat s tím loupáním a trochu to odbydete ;-)

Ingredience (cca pro 6 osob):

olej
cibule na osmahnutí
jedna dýně hokkaido
bujón nebo: sůl, koření / sušená bylinky co dům dal (troška kmínu, sušené bazalky, majoránky, atd.)

možné na dozdobení loupaná dýňová semínka (nejlépe opražená), smetana nebo dýňový olej, ale jde i bez toho, případně snítka čerstvé bazalky

Postup:

Na oleji osmahneme do sklovata na jemno nakrájenou cibulku.
Mezitím si dle jiných receptů máme dýni rozkrojit a vydlabat z ní lžící semínka a oloupat. No, byla jsem v časovém presu, tak to loupání tedy je spíš za trest, tak jsem rozkrájela vydlabanou na proužky a slupku zkrátka okrájela. Někde jsem četla, že hokkaido se ani loupat nemusí, že při vaření změkne, ale já to ještě nezkoušela a nechtěla jsem riskovat, tak jsem to zkrátka okrájela.
Dýni pak nakrájet na kostky, přidat do hrnce na cibulku, chvíli orestovat, zalít vodou, vhodit 2 kostky bujónu, chvíli povařit, rozmixovat a servírovat.
Vážně rychlovka a návštěva si pošmákla a opakovaně vyjadřovala chválu, tak jsem byla moc ráda. A v rychlosti jsem tam nechala asi 3 nerozmixované kostky dýně a bylo to taky zajímavé a efektní. Takže rozhodně doporučuji!

Žádné komentáře:

Okomentovat