úterý 3. listopadu 2015

Kynuté koláče

Můj první pokus o koláče, a celkem se povedly. Určitě budu trénovat dál.

Suroviny:

- v pořadí do automatické pekárny, resp.na kynuté těsto
500 ml vlažného mléka
250 g rozpuštěného másla
5 žloutků
100 g cukru
citronová kůra
750 g hladké mouky (500 g hladké + 250 g celozrnké špaldové)
30 g droždí z kostky


Na náplně:

500 g měkkého tvarohu s cukrem
sklenička povidel
maková nápň (použila jsem tentokrát pytlík koupené, co se jen smíchá s mlékem, značka Poex, z celého sáčku á 200 g + 100 ml mléka)


Postup:



Postřehy:

- z množství 750 g mouky celkem, 500 g hladké + 250 g celozrnné špaldové jsem udělala jeden velký koláč na plech o průměru cca 20 cm a cca 30 menších jednonápňových koláčků

Kynutý koláč v řezu - vyšlo to krásně, jak mám ráda - těsto : náplň



- z bílků můžeme udělat pusinky či biskupský chlebíček

pusinky - no, trošku tekly a nesušila jsem z časového důvodu, ale byly dobré

Žádné komentáře:

Okomentovat