středa 7. září 2016

Moje domácí serotoninová dieta

Dneska snad už téměř každý máme málo neurotransmiteru serotoninu - aneb "hormonu štěstí" - na rozdíl od jiných neurotransmiterů. A protože nedostatek serotoninu v lidském organismu mívá za následek vznik mnoha zdravotních obtíží (například deprese, poruchy spánku, častou únavu, bolesti hlavy, migrény či nezvladatelnou chuť k jídlu, syndrom vyhoření aj.), z nichž i já některými trpím, byla mi doporučena serotoninová dieta.
Jenže na trhu (a nejen na českém) se momentálně nic takového nedá sehnat. Tak jsem zkusila svůj domácí serotoninový experiment a podělím se o něj ;-)


domácí serotoninová dieta
směs á la serotoninová dieta

Ingredience:

  • 200 g amaranthová mouka hladká
  • 200 g quinoová mouka bílá hladká
  • 115 g co nejjemněji namleté oříšky (teď naposledy jsem dala mouku z kešu ořechů)
  • 60 g kakaového prášku
Celkem z uvedeného množství tedy vznikne 575 g směsi.

Výrobci / dodavatelé surovin: 

  • amaranthová a quinoová mouka: výrobce Natural Jihlava
  • kešu oříšky jemně mleté: distributor Pomposo Tábor, objednala jsem přes e-shop, který jsem vygooglila a kde mouka nebyla tak drahá ... www.cukrarske-pomucky.cz,
  • kakao: běžné z běžného obchodu, bývá se sníženým obsahem tuku, jiné jsem snad nikdy ani neviděla; kakaový prášek se většinou takto prodává na pečení, buď "obyčejné" světlé nebo holandské hodně tmavé a "čokoládové"; naposledy jsem použila  CACAO značky VAN, prodávající v ČR Maspex; minule holandské kakao na vaření z Lidlu

Rozpočet:

  • amaranthová mouka hladká: balíček 300 g za 32 Kč
  • quinoová bílá mouka hladká: balíček 250 g za 62 Kč
  • kešu mouka: balíček 500 g za 165 Kč + 65 Kč poštovné a balné při doručení Českou poštou při platbě převodem předem
  • kakao (VAN): balení 75 g za 15 Kč
Cena celkem za směs dle uvedeného množství (tj. 575 g): 143 Kč (tj. na cca 23 dní).
Cena za denní porci (1 PL = cca 25 g směsi): cca 6,20 Kč.
Cena za měsíční várku: cca 186 Kč.

Postup "výroby": 

Všechny suroviny nasypat suché do SUCHÉ mísy a důkladně promísit metličkou. Když je vše suché, jde to dobře. 
Směs uzavřít do dobře uzavíratelné nádoby (potravinový box - dobře těsnící) - aby se nedostala vlhkost.
Ráno si vždy odendat do skleničky či hrnečku 1 PL suchou lžící a krabičku se zbylou směsí opět dobře uzavřít.

Užívání:

Každé ráno na lačno si dám 1 PL směsi do sklenice, zaliju trochou od večera převařené vody, co mám ve varné konvici (nemám ráda syrovou ani studenou), rozmíchám co nejvíc to jde, pak trochu vody ještě doleju, aby se to co nejlépe pilo a snažím se co největším "lokem" spolknou co největší množství. Drží se to ale na dně, tak pak ještě trochu skleničku "vypláchnu" a dopiju zbytek.
Po tom tak minimálně půl hodiny se snažím nejíst, pak beru nějaké další bylinkové kapky a asi tak za hodinu od této serotoninové "předsnídaně" snídám :-)
Jestli to funguje se snažím ještě pořádně vysledovat a ověřit, zatím jsem měla jedno přerušení a druhý pokus teď mám myslím lépe složený, tak uvidíme. 
Ale i kdyby nic, tak to po ránu dobře pročistí organismus :-)))



Žádné komentáře:

Okomentovat