středa 28. května 2014

Moravské koláče plněné tvarohem a povidly

Moravské koláče, hanácké koláče, koláče dvojitě plněné, koláče s tvarohem a povidly, koláče dvojctihodné atd. - toť vše název pro výbornou laskominu pro náročné a dovoluji si podotknouti že pro zkušenější kuchařky, ale kdo má zkušenosti s buchtami a inspiruje se poznámkami, zvládne určitě také.


Moravské koláče dvojitě plněné
Moravské koláče dvojitě plněné


Dnes jsem tyto koláče zkoušela prvně. Receptů jsem měla k dispozici více, ale nakonec jsem vybrala recept na Moravské koláčky z webu albert.cz, trochu si jej upravila a výsledek nezklamal (jen technicky je třeba příště doladit :-).
 

Moje DŮLEŽITÉ poznámky k receptu:

  •  Ingredience: Místo másla do těsta jsem použila Heru a těsto je opravdu výtečné, prý až nemravně dobré :-))) Musím přiznat, že na pečení mám většinou Heru dokonce raději, a je levnější, ale možná proto bylo také těsto řidší a proto jsem musela přidávat mouku navíc.
  • Ingredience: Mouku jsem neměla polohrubou, tak jsem použila bílou hladkou a celozrnnou pšeničnou (nespecifikované hrubosti), a to v poměru cca 400 g hladké + 150 g celozrnné. 500 g bylo podle původího receptu pro mě málo.
  • Zpracování těsta: Těsto jsem zadělávala v domácí pekárně, tedy žloutky jsem nejprve vyšlehala samotné, pak jsem postupně přisypávala cukr a vlažné mléko, až jsem to nakonec vyšlehala vše dohromady.
  • Velikost koláčů: pokud máte čas a nespěcháte, doporučuji dělat spíše menší koláčky, množství těsta tak na polovinu polévkové lžíce, plnit neplnou čajovou lžičkou, důlky na povidla jsem vytlačovala skleničkou panákem.  
  • Do tvarohové náplně jsem dala jen jednu PL moučkového cukru a bohatě stačilo. Povidla jsem použila svoje domácí, poctivě uvařená z dobře zralých švestek.
  • Při vytváření důlku na povidla být opatrný - je-li těsto tenké, praskne a tvaroh vyleze ven. Naopak když zplácnete málo, vyjde z toho spíš špička, než koláč :-)
  • Při ukládání koláčů na plech dávat opravdu velké rozestupy. Máte-li malý plech jako já, vylezou vám z toho spíš lepší buchty :-) Taky není špatné, ale není nic nad krásnou zlatavou barvu koláče potřeného před pečením rozšlehaným vajíčkem.
  • Místo drobenky mi ještě více chutnalo sypané plátky mandlí. A drobenky je na tento recept zbytečně moc.
  • Hned po upečení z trouby, pokud se vám koláče slepí dohromady, neoddělujte, jinak se protrhají a tvaroh vyleze ven.
Recept vřele doporučuji. Koláče jsou opravdu výtečné !

Žádné komentáře:

Okomentovat